כדי לבנות סקייטבורד שגולש ממש כמו גלשן גלים נתחיל בלהסתכל על מבנה הגלשן,
לגלשן יש עיצוב מאוד פשוט, גוף שטוח וחרבות מאחור, עיצוב זה מאפשר לגולש לצבור מהירות על ידי "פמפום" הגלשן מימין לשמאל ולבצע פניות חדות בעזרת תזוזת חלק גופו העליון.
הסרף-סקייט בנוי באותה צורה, הציר האחורי מתנהג ממש כמו חרבות הגלשן, ומשמש כנקודת אחיזה בקרקע, לציר ה-וי הקידמי יש יכולת סיבוב של 360 מעלות, מה שמאפשר לגולש לצבור מהירות עם הסקייט בלי להרים את הגלגלים הקדמיים מהקרקע ולבצע פניות חדות בעזרת חלק הגוף העליון
לגלשן יש עיצוב מאוד פשוט, גוף שטוח וחרבות מאחור, עיצוב זה מאפשר לגולש לצבור מהירות על ידי "פמפום" הגלשן מימין לשמאל ולבצע פניות חדות בעזרת תזוזת חלק גופו העליון.
הסרף-סקייט בנוי באותה צורה, הציר האחורי מתנהג ממש כמו חרבות הגלשן, ומשמש כנקודת אחיזה בקרקע, לציר ה-וי הקידמי יש יכולת סיבוב של 360 מעלות, מה שמאפשר לגולש לצבור מהירות עם הסקייט בלי להרים את הגלגלים הקדמיים מהקרקע ולבצע פניות חדות בעזרת חלק הגוף העליון
ציר ה V-Truck הוא הסיבה לחווית הגלישה הייחודית של הסרף-סקייט, הציר הקידמי יכול לבצע סיבוב מלא של 360 מעלות, מה שמאפשר לחלק הקידמי של הסקייט לנוע בחופשיות מבלי להרים את הרגל מהקרש, ממש כמו על גלשן גלים.
הציר האחורי משמש כנקודת אחיזה בקרקע, ומתפקד כמו חרבות הגלשן.
שני הצירים ביחד מאפשרים לרוכב להניע את פלג גופו העליון כדי לצבור מהירות, לבצע פניות חדות, קאט-בקים וזריקות זנב.